Eirik Talhaug, gründer og daglig leder i Jet Seafood.Foto: Camilla Aadland
Eirik Talhaug, gründer og daglig leder i Jet Seafood.Foto: Camilla Aadland
Eirik Talhaug, gründer og daglig leder i Jet Seafood.Foto: Camilla Aadland

Nå kan fisk kjøpes og selges på hans nye, digitale plattform

Den første handelen ble gjort for to måneder siden. Nå jakter Jet Seafood på mer penger, og pustes i nakken av en ny konkurrent.

Daglig leder Eirik Talhaug i Jet Seafood fikk ideen til en digital plattform for kjøp og salg av fisk da han selv jobbet i Marine Harvest. 

- Jeg tenkte at det er en idé jeg ikke kan tilgi meg selv om jeg lar være å gjøre noe med den, sier Talhaug i denne podkasten: 

I dag foregår mye av handelen med fisk via telefon og epost. Talhaugs mål er at alt kan gjøres via hans portal, inkludert logistikk og kredittforsikring. 

- Vi hentet inn litt over 5 millioner i januar, og nå er vi ute på ny runde for å hente penger. Vi er seks ansatte, og vil øke med to til på salg og en som kan jobbe med utvikling. 

Planene om en tilsvarende plattform i London ble nylig lansert. Det skremmer ikke gründeren. 

- Vi skal jobbe enda fortere og enda hardere, og skal også inn i hvitfisk, sier Talhaug.

Hør mer om hans turer til Silicon Valley og hvordan Jet Seafood har planer om å tjene penger på plattformen. Det gjør du ved å trykke på spilleren over. Du finner også Tekfisk i Itunes og på Spotify.

Her er noen utvalgte episoder:

( VILKÅR )
 
Del saken