Fiskarlaget foreslår begrenset kompensasjon til lange- og brosmeflåten

De 30 fartøyene som rammes direkte bør få 5000 tonn torsk og 3000 tonn hyse i kompensasjon. Resten av tredjelandskvoten bør fordeles etter vanlig nøkkel.

Om bord på autolinebåten «Veststeinen», i dag fiskeriregistrert SF-20-B, har reder Jarl Magne Silden frontet problemene som møter den konvensjonelle havfiskeflåten på grunn av den manglende fiskeriavtalen med Storbritannia.
Om bord på autolinebåten «Veststeinen», i dag fiskeriregistrert SF-20-B, har reder Jarl Magne Silden frontet problemene som møter den konvensjonelle havfiskeflåten på grunn av den manglende fiskeriavtalen med Storbritannia.Foto: Frode Adolfsen
Publisert 14. May 2021, kl. 09.20Oppdatert 14. May 2021, kl. 13.48
TredjelandskvoteNorges FiskarlagTorskefisketFiskeriforhandlinger