Sildesalgslaget vil bruke 9 millioner på å redde markedsføringen av pelagisk fisk

Norges Sildesalgslag er redde for at Norge skal miste posisjonen som ledende leverandør av sild og makrell. Nå spytter de inn egne reklamepenger.

Sjømatrådet får bare småpenger til å gjøre jobben de er satt til når Norge kjemper for en posisjon i store fiskemarkeder i Asia og Europa, mener Norges Sildesalgslag. Her fra makrellfisket i Lofoten i sommer. «Øyaskjær» var for anledningen føringsbåt, som pumpet makrell hos karene om bord på «Fugløyfisk». Foto: Fugløyfisk
Sjømatrådet får bare småpenger til å gjøre jobben de er satt til når Norge kjemper for en posisjon i store fiskemarkeder i Asia og Europa, mener Norges Sildesalgslag. Her fra makrellfisket i Lofoten i sommer. «Øyaskjær» var for anledningen føringsbåt, som pumpet makrell hos karene om bord på «Fugløyfisk». Foto: Fugløyfisk
Publisert 10. October 2018, kl. 11.30Oppdatert 11. October 2018, kl. 11.45