Men flåten tjener mer på hodekappet og sløyd fisk

Britene etterspør mer sjøfryst filet fra Norge. Men for flåten er det mye mer lønnsomt å kjøre kun HG-produksjon.

En må få sjøfryst filet lenger ut i kundesegmentet og ikke bare fokusere på Fish and Chip-markedet, mener reder Arild Aarvik i Carisma Fish. Her James Morrissey i fiskedisken hos Whole Foods som om et par uker er klar til å promotere norsk skrei. Foto: Torhild Måkestad Martinussen
En må få sjøfryst filet lenger ut i kundesegmentet og ikke bare fokusere på Fish and Chip-markedet, mener reder Arild Aarvik i Carisma Fish. Her James Morrissey i fiskedisken hos Whole Foods som om et par uker er klar til å promotere norsk skrei. Foto: Torhild Måkestad Martinussen
Publisert 30. January 2017, kl. 16.17Oppdatert 30. January 2017, kl. 16.17