Annonse

Sjømatrådet vant pris etter lakseprofilering under sykkel-VM

Annonse
Marked

11. januar 2018 10:25

zoomLaksereklame: Store reklameplakater sentralt plassert i Bergen sentrum under sykkel-VM, forteller at laks er viktig for Norge.Foto: Ann Eileen Ditlevsen Nygård
Laksereklame: Store reklameplakater sentralt plassert i Bergen sentrum under sykkel-VM, forteller at laks er viktig for Norge.Foto: Ann Eileen Ditlevsen Nygård

Norges sjømatråd ble onsdag tildelt Sponsor Insights Innsiktspris for 2017. Det er første gang denne prisen deles ut.

I juryens begrunnelse står det blant annet at Sjømatrådets bruk av innsikt i sponsorarbeidet er et eksempel til etterlevelse. Norges sjømatråd får prisen for arbeidet med sitt sykkelsponsorat i 2017. Dette har skjedd gjennom prosjektet «Laks er viktig for Norge», som blant annet var generalsponsor for sykkel-VM. 

LES OGSÅ: Massiv laksekampanje får hvitfisk-kjeft

Med over 180 aktivitetsdøgn har Norges sjømatråd og flere av sjømatselskapene vært en svært aktiv sponsor innenfor hele sykkelsporten i Norge gjennom hele sesongen, ikke minst i arbeidet med barn og unge i arrangementet Tour of Norway for kids.

- Det er fantastisk hyggelig å få en slik pris i konkurranse med så mange dyktige sponsoraktører. Innsiktsprisen er en anerkjennelse av den måten Sjømatrådet jobber på, som er systematisk basert på innsikt og måling av resultater. Prisen inspirerer oss og viser at vi har lykkes med sponsorarbeidet til «Laks er viktig for Norge»-prosjektet. Våre analyser viser at folk har blitt mer bevisste på at laks er viktig for Norge og omdømmenivået er tilbake der det var for nesten 10 år siden, sier administrerende direktør Renate Larsen i Norges sjømatråd.

Annonse
DEL SAKEN
Annonse
 
Få nyheter rett inn i innboksenI tillegg får du: Ledige stillinger, rubrikkannonser og daglige vitser.
Fiskeribladet
Sandbrogaten 5 - 7
5003 Bergen
Sentralbord
55 21 33 00