BOOTCAMP: Kristin Heen Halvorsen (t.v.) og Sigridur Elin Stefansdottir fikk smaken på sjømatnæringen under bootcampen i Troms i fjor høst.Foto: Sett Sjøbein
BOOTCAMP: Kristin Heen Halvorsen (t.v.) og Sigridur Elin Stefansdottir fikk smaken på sjømatnæringen under bootcampen i Troms i fjor høst.Foto: Sett Sjøbein

Ungdom liker bootcamp

17. juni 2017  kl 16:00

Studenter i høyere utdannelse styres inn mot sjømatnæringen. Sett Sjøbein vinner frem med sine bootcamper. Marin student-bootcamp er et rekrutteringstiltak for studenter ved universiteter og høyskoler i Norge. Målsetningen er å gi studenter fra ale studieretninger innsikt i marin sektor og skape interesse for sjømatnæringen uten krav om å kunne noe om hav eller fisk i forkant. Inntil 20 deltagere får delta i en seksdagers bootcamp. Møreforsking as har på oppdrag fra Sett Sjøbein nylig gjennomført en spørreundersøkelse blant tidligere deltagere på marin student-bootcamper for å finne ut hvilken effekt tiltaket har hatt på deltagernes yrkesorientering og interesse for sjømatnæringen. BOOTCAMP: Kristin Heen Halvorsen (t.v.) og Sigridur Elin Stefansdottir fikk smaken på sjømatnæringen under bootcampen i Troms i fjor høst.Foto: Sett Sjøbein

For å lese mer trenger du abonnement

Glemt passord? Trykk her

Kommentarer

Har du en mening om denne saken? Delta gjerne i debatten her i Fiskeribladet. Vi setter pris på sterke meninger, og i våre kommentarfelt skal det være høyt under taket. Vi tolererer ikke trakassering, trusler eller hatefulle meninger. Vis også respekt for andre debattanter. Vær saklig og husk at mange kan se hva du skriver. Tenk derfor nøye gjennom hvordan du ønsker å fremstå.
Vennlig hilsen Øystein Hage, redaktør.

Henter kommentarer Henter kommentarfelt...
 
Få nyheter rett inn i innboksenI tillegg får du: Ledige stillinger, rubrikkannonser og daglige vitser.
Fiskeribladet
Sandbrogaten 5 - 7
5003 Bergen
Org nr 911 650 924
Sentralbord
55 21 33 00